FOGFEHÉRÍTÉS- a kezelési forma, melyben nagy potenciál rejlik

1674
FOGFEHÉRÍTÉS- a kezelési forma, melyben nagy potenciál rejlik

A fogfehérítés egész évben aktuális kezelési forma, mégis a nyár közeledtével a páciensek fokozottabb érdeklődést mutatnak iránta. Biztosan a saját rendelőjében is tapasztalta ezt. Megfelelően ki tudja-e használni ebben a kezelésben lévő potenciált?

Amikor az internetkeresőbe beírjuk “fogfehérítés” , 17.6 millió oldal találata jelenik meg, melyeken erről a témáról írnak. És mindez csak az angol oldalakat jelenti! Összehasonlításképpen a Google “csak” 6.7 millió találatot mutat az ” implantátumok” kifejezésre. A horvát nyelvű találatoknál is hasonlóakat tapasztalunk. Minden közkedveltebb fórumon találhatóak fogfehérítéssel kapcsolatos témák, melyeken a páciensek megosztják tapasztalataikat ezzel kapcsolatban.

A fogfehérítésben sokféle lehetőség rejlik a páciens és a rendelő számára is. Viszonylag könnyű felajánlani és eladni is a páciensnek. Összehasonlítva más kezelési formákkal, sokkal könnyebben elfogadott, könnyebben megértett és igényelt kezelés típus. A pácienksek sokkal gyakrabban kérdeznek a fogfehérítésről, mint egyébb rendelői kezelésekről. Mindezek mellett a leggyakoribb és legkevésbé invazív szépészeti kezelés típus, amelyet a páciensnek felajánlhatunk. Mégis viszonylag kevés páciens dönt a fogfehérítés mellett.

A fogfehérítéstől való elállás hátterében legtöbbször az érzékenységtől, a kezelés tartósságát illető félelmek valamit a kezelés anyagi vonzatait érintő félelmek húzódak meg. Nagyon fontos, hogy a rendelőben elegendő figyelmet és időt szenteljük arra, hogy erről a témáról beszélgessünk. A páciensek sokszor nehezen indítanak beszélgetést ezzel a témával kapcsolatban, ezért szükség van a fogfehérítés állandó népszerűsítésére. Mindemellett a pácienseinket fel kell világosítanunk a professzionális fogfehérítés előnyeiről , hatásairól és hosszútávú kifizetődéséről. A nem kellően felvilágosított páciensek nem lesznek eléggé motiváltak, hogy belemenjenek a fehérítésbe és legtöbbször elállnak tőle.

A gyakorlatban a siker előfeltétele mindig a tudás. Kiegészíteném: fontos még a szakértelem, tapasztalat és a fogorvosi fellépés kellő önbizalommal. A fogfehérítés sem kivétel ez alól-azok a rendelők, amelyek elegendő időt szenteltek a fogfehérítés, mint általános szépészeti beavatkozás alkalmazásának elsajátítására, sokkal több sikeresen elvégzett beavatkozással büszkélkedhetnek. Sajnálatos módon sok olyan kollégával találkozhatunk világszerte, akik 2-3-4000 dollárt fektettek különféle fogfehérítő lámpákba és felszerelésekbe, mégis a velük történt beszélgetésekből az derül ki, hogy a fogfehérítés mechanizmusáról keveset tudnak, úgy gondolják, hogy a nagy befektetéssel “megoldották a problémát”. Beszélgetéseik során sokszor elismerik, hogy a fehérítőlámpa sokkal inkább csak dísze a rendelőnek, mintsem használatban lenne.

Gyakran tapasztalom, hogy a kollégák rendelkeznek fehérítőlámpákkal, viszont minden pácienst ugyanazon módon kezelnek, ugyanazon érvekkel győznek meg és ugyanazt az ajánlatot adják mindenkinek. Ezt részben azzal magyarázzák, hogy a páciensek maguk kérik a fehérítést “ lézerrel” vagy “lámpával” és ezzel tudat alatt korlátozzák a fehérítési lehetőségeket és ennek eredményeképpen sokkal kevesebb a ténylegesen elvégzett beavatkozás.

Maslow egy hasonló kísérlet után kijelentette: ” ha a kalapács az egyetlen eszköz, ami rendelkezésre áll, akkor minden megoldandó probléma a szögre fog hasonlítani”.
 


A pácienseknek választási lehetőségek kellenek.

Ajánlja fel őket!
 

Ha a McDonalds ban rendelt, valószínűleg észrevette már, hogy a kiszolgáló soha sem azt a kérdést teszi fel, hogy “Szeretne-e valamit inni?”, hanem: “ Kicsi, közepes vagy nagy üdítőt szeretne rendelni?”. A markentingvilágban ez egy elég közismert példa. Rögtön az elején drasztikusan lecsökken azoknak a klienseknek a száma, aki nem kérek semmit, a döntésképtelen “köztes csoportnak ”pedig tálcán kínálja a válaszokat.

Biztos vagyok benne, hogy önök közül a saját rendelőjében mindenki rendelkezik több fajta kompozittal. Miért? Azért, mert tisztában vannak vele, hogy egyfajta kompozittal nem fedhető le az összes indikációs terület esztétikai, funkcionális és anyagi tekintetben. Mindig arra törekszünk, hogy a lehető legjobban megfeleljünk minden páciens elvárásainak és szeretnénk minél jobb szolgáltatást nyúj-tani.

Sajnálatos módon a fogfehérítő termékek palettájának a rendelők nagy része nem szentel ugyanennyi figyelmet. Rengeteg információforrás áll rendelkezésre az elszíneződések okait, létrejöttét és kezelését, a fehérítők különböző összetételeit, a hydrogen-peroxid koncentrációit illetően. Egyébb információhoz is hozzá férhetünk még a páciens elvárásait, Brannstrom hidrodinamikai elméletét illetően, mely az érzékenységre vonatkozik, számos leírás elérhető, a fehérítők egész palettája áll rendelkezésre és a fehérítés utáni érzékenység kezelése is megoldott napjainkban. A fogorvosok nagy része mégis egyetlen opciót választ ezen sokrétű probléma megoldására és csak ezt az egyetlen egyet ajánlják fel a pácienseknek. Ami talán még rosszabb ennél, az a protetikai ellátás előnyben részesítése a fehérítéssel szemben.

A páciensek esetei nem egyformák, ebből kifolyólag a kezelés választásában sem. A fogfehérítésnél mindig tekintetbe kell venni a páciens teljes fogazati státuszát, életvitelét és elvárásait. Amiben viszont minden páciensnél egyformán kell eljárni, az a fehérítés előkészítése. A fehérítés nem kezdhető el, amíg az összes szuvas fogat, recessziót, parodontális problémát, abráziót nem láttuk el, valamint a megfelelő profilaktikus bea-vatkozásokat nem végeztük el. A pácienst fel kell világosítani arról, hogy valószínűleg szükség lesz a tömések nagy részének cseréjére a kezelés utáni színbéli eltérések miatt.

Mindezek után a páciens tényleges elvárásait össze kell hangolni a lehetőségekkel, majd felajánlani neki több fehérítési opciót.

Az Európai Unióban a törvény egészségügyi és a szépészeti (otthoni) fehérítést különbözteti meg. Az egészségügyi fehérítés alatt értendő a teljes mértékben a rendelőben elvégzett fehérítés magasabb koncentrációjú termékekkel megfelelő indikációval. Minden más esetben az otthoni fehérítés javasolt, mely alacsonyabb koncentrációval végzendő (6%-os hydrogen-peroxid, tiszta vagy vegyített formában). Ezt a fajta kezelés a rendelőben kezdődik, majd otthon folytatódik a fehérítés folyamatának időszakos ellenőrzése mellett.
 

 

 

A rendelők nagy része a rendelői fehérítést részesíti előnyben, mivel a fogorvosok nagy része nem szereti a kezelés eredményét a véletlenre bízni (értsd ez alatt a páciensek fegyelmezettségét és egyéni képességeit). Az egyéni sínnel otthon végzett fogfehérítés adja mégis a legjobb, hosszútávú eredményeket. Az alkalmazottak képzése és motivációja kulcsfontosságú a páciensek kellő tudással való felruházása érdekében.

Abból az okból kifolyólag, hogy a rendelők szeretnék az teljes kezelés menetét ellenőrzés alatt tartani, a rendelői fehérítés árai magasabbak. Egyészt azért, mert a rendelői fehérítő anyaga valamivel dárágább, mint az otthoni fehérítőé. Másrészt a ráfordított idő emeli meg a kezelés költségét. A magasabb költségek miatt a páciensek nagy része elveszti a motivációját, vagy meg-emelkednek az elvárásaik. Ez fokozott nyomás alá helyezi a fogorvosokat és még jobban megnöveli az érzékenységtől való félelmet, így egy ördögi kör jön létre. Más fogfehérítő eszközök bevonása a kezelésekbe sokféle előnnyel jár úgy a páciens, mint az orvos számára is. Elsődlegesen hozzáértés, szakértelem, elkötelezettség benyomását kelti, valamint bizalmat gerjeszt a páciensekben. Másrészt nagy mértékben növeli a potenciális páciensek körét funkcionális (rendelői fehérítés után érzékenységtől tartó páciensek bevonhatósága) és anyagi szempontból is. Az egyéni sínnel történő fogfehérítés a legkényelmesebb és legbiztosabb módszer annak ellenére, hogy az egyéni sín elkészítése költségekkel jár (ami ugyanakkor hosszútávon behozza az árát), viszont kizárja a potenciális páciensek egy részét. Pl. serdülők, akiknek az állcsontjai növekedésben vannak, így ezeknél a pácienseknél a fehérítő sín 6 hónap múlva nem illeszkedik pontosan. Létezik egy harmadik lehetőség is, amire az érdeklődés folyamatosan növekszik és széles körben elfogadott, ez pedig a gyári sínekkel történő fogfehérítés. Ezzel a módszerrel történő fogfehérítés a-nyagilag a legkedvezőbb megoldás az orvos és a páciens számára is. A termék árától eltekintve a páciensek oktatására fordított idő és erőfeszítés elenyésző. Mindemellett ezzel a módszerrel hatásos eredmények érhetők el az intenzívebb beavatkozásokkal összehasonlítva is. Az Ultradent cég nemrégiben egy új terméket dobott a piacra az otthoni fehérítésre, az Opalencence Go-t. Ezek univerzális fehérítő UltraFit sínek, melyek viszkózus 6 %-os hidrogén-peroxiddal töltöttek. Könnyedén alkalmazható a lenyomatvételi kanalakhoz hasonlóan, rövid nyomáskifejtés után a sín külső része eltávolításra kerül, a fogakon marad az UltraFit gél, ami parafinpapírból készül, ami pár perc után testhőmérsékleten könnyen adaptálható a fogívre. Ez a kezelést még kényelmesebbé és hatékonyabbá teszi. A sineket 60-90 percig kell hordani naponta, az optimális eredményt általában 7-10 nap alatt érhető el.

A készítmény kálium-nitrátot és nátrium fluoridot is tartalmaz optimális koncentrációban, ennek köszönhetően a fellépő érzékenység minimális,illetve könnyen kezelhető.

Tekintetbe véve, hogy a befektetési költségek alacsonyak és a páciensek széles körében alkalmazható, ennek a módszernek a nyereségessége nem kérdéses. A rendelő összes költsége maga a becsomagolt termék és a 10 perc ráfordított idő, mely alatt a páciensnek elmagyarázzuk és megmutatjuk a termék használatát. A páciens anyagi ráfordítása alacsony, ennek eredményeképp az elvégzett beavatkozások száma sokkal nagyobb, mint ha csak kizárólag a rendelői fogfehérítést ajánlottuk volna fel.

Az Opalescence Go síneket szabadon kombinálhatjuk a rendelői fogfehérítéssel, amennyiben a kezelést csak a zománc áteresztőképességének növelése érdekében végezzük, valamint abban az esetben, amikor a rendelői fehérítéssel nem érünk el kielégítő eredményt, a páciensnek adhatunk pár sínt, hogy a kezelést otthon fejezze be.
 


Sok esetben a rendelők aggódnak amiatt, ha a fehérítés kivitelezését a páciensre bízzák, a rendelő veszít a szavahihetőségéből és az ilyen jellegű kezelés nem fog sokban különbözni azon termékek alkalmazásától, melyeket a páciensek online áruházakban szabadon megvásárolhatnak. A következőket mondhatom mindazoknak, akik ezeket a véleményeket osztják: 30 évvel ezelőtt, amikor a VHS kazetták órája kezdődött, a fimgyártás amiatt aggódott, hogy többé senki nem fog moziba járni. A végén kiderült, hogy a mozibajárás többszörösen megnövekedett a VHS kazetták gyártása előtti időszakhoz képest. A különböző fogfehérítő készítmények elérhetősége a gyógyszertárakban és online áruházakban csak növeli a tudatosságot és szélesíti a lehetséges páciensek körét, emiatt nem vesztünk el pácienseket. Amikor tőlünk fogorvosoktól őszinte tanácsokat és megbízható információkat kapnak a páciensek, nagyon sokan döntenek úgy, hogy a fogorvos ellenőrzése alatt szeretnék véghezvinni a fogfehérítő kezelést. A következetes rendelői ajánlással nyerünk a szavahihetőségünkön és bizalmat gerjesztünk a páciensekben.

A páciensek gyakran hasonlítják össze a fogfehérítő kezelések árát más kezelésekkel, így ez a kedvező árú otthoni fehérítési lehetőség emeli a rendelő értékét és a páciensek lojalitását. Számos kutatás bizonyította, hogy a páciensek sokkal nagyobb figyelmet fordítanak a száj egészségére a fogfehérítő kezeléseket követően, valamint sokkal könnyebben elfogadnak más összetettebb kezeléseket a fogfehérítést követően.

Hasonló bejegyzések

Opalescence Boost - Még csak az anti lámpa működik igazán!

Opalescence Boost - Még csak az anti lámpa működik igazán!

A fogfehérítésnek nincs ezer módja: vagy a fogorvosi székben, vagy otthon végezzük. Az ambuláns technika...

4061
5  jó tanács, amivel javítható a gyermekek fogainak egészsége

5 jó tanács, amivel javítható a gyermekek fogainak egészsége

A fiatal pácienseken végzett fogászati kezelések gyakran jelentenek kihívásokat több szempontból is. Egy pár jó tanáccsal szeretnénk ellátni Önöket.

1633

Hozzászólások

Írjon megjegyzést
Az oldal sütiket használ, hogy személyre szabjuk a tartalmakat és reklámokat, hogy működjenek a közösségi média funkciók, valamint hogy elemezzük a weboldal forgalmát. Bővebben a "Részletek mutatása" gombra olvashat.
Az oldal sütiket használ, hogy személyre szabja az oldalon megjelenő tartalmat és reklámokat.